Oceánide 10-2018

Resumen

La línea editorial de Oceánide se fundamenta en tres pilares fundamentales: el diálogo entre disciplinas; el estudio de cualquier entorno y manifestación cultural, incluyendo los estudios comparativos; y la visibilización del contínuum interdisciplinar de conocimiento que algunos denominarían “post-humanístico”, lo cual supone un acercamiento de las Humanidades a otras disciplinas con una orientación más social, como la antropología, la sociología, las diferentes ramas de los estudios de comunicación y la semiótica.

Índice / Contents
Introduction: Sociocultural and Literary Debates on Contemporary Migrant Typologies and Migratory Cartographies
Gendering Migration and Violence: Women and the Partition of India (English)
“This Country Might Be Rather Swamped by People with a Di erent Culture”: Immigration in Britain and the Prefiguration of the Discourse of Thatcherism in the Late 1970s
On Why the Grass was Greener on the Other Side (of the Channel)
“Words Through Walls”: Chicano and Northern Irish Mural Traditions in Perspective
Transnational Cartographies of Resilience in Contemporary Britain: Historical Transformations and Migratory Challenges in Akram Khan’s Productions (2011-2016)
The Travelling Embodied Self in Kamila Shamsie’s Burnt Shadows
The New Identity of a Moroccan Immigrant Woman in The Last Patriarch by Najat el Hachmi
The Rhetoric of Movement: Exploring the Art of Mapping in Kei Miller’s The Cartographer Tries to Map a Way to Zion

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